Bild regn från Dalarna !! xD

Vi var första dagen (andra om man räknar dan vi kom) på Tomteland i Mora :


Bild utanför !


Dom hade en teater som man följde hela dan i olika ''akter'' vid olika tider ...


Inne i ''Tomtens Verkstad'' fanns det en gammal kassa-aparat xD

 
Ett kort på ''Trollens hus'' xD


Vi gick på en liten stig som hette ''Nallestigen'' (?) på Tomteland oxå ..


Man kunde kolla på Småtrollens hus .. där sitter en liten Småtomte (staty) ...

 
Satt en liten gullig groda med krona på huvudet som man kunde se från stigen..



Haha xD


Ett Småtomte hus .. dom va lite överallt på Tomteland .. I skogarna runt omkring lixom .. xD


Vi gick på Troll safari !! Ganska häftigt hur dom har kommit på troll språket och maskarna är bra gjorda !!



Nästa dag var jag, mamma min moster André (lillebror till mig) och Emmie på Björnparken i Orsa Grönklitt xD


Först såg vi när en ''skötare'' matade en björn (dålig vbild) ..


Sen gick vi upp till Isbjörnarna !! Vi stod inne i ett hus som ligger där för vi ville inte ha stängsel på bilderna..
 


Bra bild jag tog tycker jag :P



Ingen in zoomning här inte ! Så nära en Isbjörn ?!



En Järv såg vi oxå xD


Vi såg 5 (av 6) sibiriska tigrar !!

 
Och 4 björnar till xD Sen åkte vi till Fryksås och åt våffla ..

Sen så idag när vi åkte hem va vi i Nusnäs och kollade på Dalahästar, när dom gjorde hästarna och målade dom !

 
En Dalahäst som stod utanför xD


Lite olika Dalahästar xD


Dalahäst telefon xD



Dalahäst armé haha xD


Nää men ja orkar inte lägga upp fler bilder nu

PUSS O KRAM BILDERBANAN <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0